Adwords markedsføring.

Adwords markedsføring.

Adwords markedsføring, om det er display, shopping eller alm. tekstannoncer på Google, så kræver det at du sætter dig grundigt ind i de forskellige annoncetyper, og hvordan de virker.

Og vil du være en succesfuld Adwords annoncører er der INGEN let genvej, test og optimering er en lang og vedvarende proces for succes, og gør du det ikke optimalt, så vil den eneste der får noget ud af din investering, være Google! og de gør hvad de kan for at malke dig for dine surt tjente penge. 🙂

Tekst og Display annoncer:

  1. Start med at lave så mange annoncer du orker, med forskelligt optimeret tekst, og billeder.
  2. Kør dem indtil annoncerne viser et tydeligt billede af hvad der virker og hvad der ikke gør, helst en måned, gerne mere, og lav gerne rigeligt med annoncer. ( JA det koster, men det gør det altid når man tester af, men heldigvis mest i starten.
  3. Når du så har fundet ud af hvilke annoncer der virker, så pauser du resten. ( paus dem så du altid kan gå tilbage til dem, sletter du dem, mister du måske værdifuld data til at optimere ud fra.)
  4. Du laver nu igen nogle nye annoncer der ligner det bedst præsterende annoncer, med små intelligente ændringer, brug aktuelle søgeord, fængende og tiltalende call to action billeder.
  5. Gentag 3+4
  6. Gentag 3+4 igen og igen… 🙂

Shopping annoncer (kræver du har en Shop med produkter):

  1. få sat dit Feed op
  2. Kontroller at alt virker, at alle produkterne er i feedet, tjek at lager, pris etc. er korrekt.
  3. Lav en Shopping kampagne i dit Adwords center
  4. Vælg en klik pris, være ikke for nærig i starten, du risikere at miste info om produkter som kan være lukrative med endog meget høje klikpriser.
  5. Sæt et tåleligt budget, og forvent ikke at det giver overskud fra dag et… 🙂
  6. Kør det i et par måneder, hold jævnligt øje med hvis der er produkter som tømmer budgettet uden at give salg, og sæt evt. klikprisen ned for netteop dette produkte, elelr exkluder produktert ind til videre.
  7. Når du har et godt flow i klik og salg kan du nu begynde at tjekke hvilke produkter der give afkast, og hvilke der ikke gør, og nu kommer vi til pille arbejdet..
    Produkterne gennemgås, ved dem der ikke konvertere tjekkes der om produkterne i det hele taget er attraktive og eftersøgt af kunderne.
    Er de ikke det exkluder dem, gør du ikke det, vil CTR/CTA (Call to action) for din kampagne falde, og påvirke hele produktsortimentet, det skyldes at prisen du giver for hvert klik til Google afhænger af hvor “glad” brugerne er for at klikke på dine annoncer ( Penge til Google)
    Det kan også skyldes dårlige eller manglende søgeord i varenavn og tekst.
  8. Når dine produkter er optimeret, og kampagnen er begyndt at være rentabel, sætter du budget op til det du nu kan nå at få ud af døren.. 🙂
    Og sæt kampagnen til at bruge budgettet hurtigst muligt, tit er folk mest købelystne i korte intervaller på dagen, og det er dumt at gå glip af gode handler, fordi man har valg at bruge pengene jevnt over dagen, hvis nu alle kunderne vil bestiller i frokostpausen..
  9. Gentag 7+8 jævnligt, gerne en gang om ugen.

Adwords er Spændende ikke ?

Hvis du ikke orker at bruge tid på optimering og opsætning, hjælper vi gerne, så kan vi også vise dig hvordan du måske kan får et vel optimeret Shopping eller Display Kampagne til at præstere det samme for det halve… 🙂

Kontakt os på info@getbusyonline.dk for mere info.

 

Online markedsføring fra A-Z